The Augustinian monastery in Vrchlabi

Augustinian monastery

The Augustinian monastery in Vrchlabi was established in 1705 following an initiative by the House of Morzin.

Již mnoho let slouží návštěvníkům k poznání krás a bohatství Krkonoš, sídlí tu totiž Krkonošské muzeum resp. Návštěvnické centrum národního parku Krkonoše.

The Augustinian monastery in Vrchlabi was established in 1705 following an initiative by the House of Morzin. The construction works took quite some time and the monastery was not completed until 1725. The works were launched by Maxmilian Morzin, having appointed Adam Auer of Austria as the head architect and builder. When Maxmilian Morzin died unexpectedly in 1706, supervision over the building, as well as the whole Morzin heritage, passed to the hands of his brother, Vaclav. Thanks to him, the works were completed in 1725 and the church, dedicated to St. Augustine, was consecrated by the Hradec Kralove Bishop, Mauricius Adolf Karel of Pharsal, on 27 September 1733.

The Church of St. Augustine was built in the Baroque style, with only the high altar showing more features of the Rococo style. The interior furnishings of the church, together with the architecture and the inner composition of the church nave, create an extraordinarily harmonic whole in a unified style which evokes emotion. 

Velmi cenné jsou varhany z dílny firmy Rieger z Krnova z roku 1898. Na hlavním oltáři vysokém 19 metrů je ústředním motivem obraz sv. Augustina, kterému je kostel zasvěcen (autorem je pražský malíř Franz Dalliger). Umělecky nejhodnotnější je oltář sv. Kříže na pravé straně presbytáře, pravděpodobně práce Jana Františka Pacáka, pomocníka a žáka Matyáše Bernarda Brauna. Pozoruhodné nástropní malby vytvořili vrchlabští Ignác a Gottfried Tauchmannovi.

Obytná budova kláštera je sídlem přírodovědné a historické expozice krkonošského muzea, část ambitu se využívá k častým výstavám. Kostel slouží zejména jako koncertní sál, který disponuje výbornou akustikou.

Kostel sv. Augustina je součástí komentovaných prohlídek

Projdete se po nejzajímavějších a běžně uzavřených památkách ve Vrchlabí. Skupiny od 2 do 20 osob se na trasu mohou vydat během letních prázdnin každé pondělí a čtvrtek ve 12, 14 a 16 hodin. Začátek trasy je v Regionálním infocentru na náměstí v budově radnice. Mimo letní prázdniny jsou prohlídky možné pouze pro skupiny po předchozí domluvě. O letních prázdninách je pravidelně otevřen veřejnosti od úterý do neděle od 10 do 15 hod. 

Map

GPS
50.6285942N, 15.6055992E

Information

Adresa

Husova 213, 543 01 Vrchlabí

Other points of interest nearby

Muzeum Krkonoš ve Vrchlabí
Muzeum Krkonoš
Krkonošské centrum environmentálního rozvoje KRTEK
Krkonošské centrum environmentálního rozvoje KRTEK
Four historical houses in Vrchlabí
Four historical houses
The Czernin-Morzin Palace Chapel
Czernin-Morzin Palace Chapel